duurzaamheid

Het vinden van een oplossing om voedselverspilling te verminderen is een logische stap voor de horeca. 

Als je dit doet, dan kan je meer geld verdienen door minder te werken! Duurzaamheid is zonder twijfel de meest hot topic in de hedendaagse maatschappij. Wij als horeca vakmensen worden daarbij met de neus op de feiten gedrukt, want wij voeden de gemeenschap en er wordt van ons verwacht dat we gezond eten en drinken aan de mensen geven.

Smaakvol Vertellen: Meeslepende Verhalen voor Duurzame Genoegens

Na een betoverende sessie over storytelling en duurzaamheid, waarin Kevin Strubbe ons trakteerde op een overvloed aan inzichten, delen we hier graag de essentie van wat we hebben geleerd. Beschouw het als een smakelijk buffet van verteltechnieken, waaruit je vrij kunt kiezen om jouw eigen verhaal te kruiden.

TIP 1: Feitelijk en Rationeel Een stevige basis is cruciaal. Vertel jouw duurzaamheidsverhaal met feitelijke en rationele argumenten. Het biedt niet alleen duidelijkheid, maar het verankert ook de geloofwaardigheid van je boodschap.

TIP 2: Repetitief Herhaling is het kruid van onvergetelijkheid. Breng belangrijke punten herhaaldelijk naar voren. Door herhaling sijpelt jouw boodschap door tot in het culinaire geheugen van je publiek.

TIP 3: Njam Taal Laat jouw woorden smaken als de heerlijkste gerechten op je menukaart. Gebruik taal die de zintuigen prikkelt. Omschrijf niet alleen, maar neem je gasten mee op een sensorische reis.

TIP 4: Geruststellen Duurzaamheid kan voor sommigen nog onontgonnen terrein zijn. Geruststelling is de sleutel. Laat zien hoe jouw duurzame keuzes een betrouwbare en geruststellende ervaring bieden.

TIP 5: Wist je dat Creëer een aura van nieuwsgierigheid door interessante feitjes te delen. “Wist je dat” opent de deuren naar boeiende verhalen. Maak van deze tips jouw eigen recept voor meeslepende storytelling. Mix en match naar smaak, en ontdek welke ingrediënten het beste passen bij jouw verhaal.

TIP 6-20: Ontdek het op onze blog! Voor verdere verdieping in productkennis, het belang van ambassadeurschap, effectief taalgebruik, en andere waardevolle inzichten, nodigen we je uit om onze blog te verkennen. Laat je inspireren door de kunst van duurzaam en smaakvol vertellen.

duurzaam ondernemen in de horeca

Tip 1 – what’s in it for me?

Guido Francque – voor Westtoer

duurzaam ondernemen in de horeca

Tip 2 – jouw team voorop

Guido Francque – voor Westtoer

duurzaam ondernemen in de horeca

Tip 3 – hoe anders omgaan met de natuur

Guido Francque – voor Westtoer